Mykola |
1. Святий Дух пробуває в нас — крапка. Римлянам 8:9 чітко каже про це, і заперечувати це неможливо. |
Більше 20 уривків я нарахував, якщо не помиляюсь, де про це йдеться.
Mykola |
2. Отже, питання: як саме Він перебуває в нас? |
Mykola |
5. Слово «пробувати», «жити» не обов'язково означає буквальне особисте перебування. Ці слова можуть означати підкореність, контроль, вплив. |
Ці два питання взаємопов"язані. Звичайно, є слова багатозначні (в такому випадку значення слова визначає безпосередній контекст). Є слова, вирази, які використовуються в символічному значенні. Я вірю в те, що слова треба розуміти буквально до тих пір, допоки безпосередній (або віддалений) контекст чи здоровий глузд не змушують сприймати слова в символічному значенні. І я запитую себе: що в Рим. 8:9 (і ще в двох десятках місць) (або у їх контексті) є такого, що змусило б зробити висновок про символічність мови? І я там не бачу жодних підстав для цього.
Якщо я комусь кажу, що я проживаю в кваритирі №..., то чому мене ніхто не запитує: "А як ти там проживаєш?" Певною мірою паралель недосконала, але вона покликана показати деяку упередженість, через яку виникає запитання: "А як живе?" Хоча і не обов"язково, звичайно.
Mykola |
Питання №1: якщо Святий Дух буквально перебуває в християнах, то що є результатом такого перебування, що не досягалося б Його Словом — Біблією? |
Мені здається що це дві самостійні теми, які хоча і взаємопов"язані, але окремі. Проживання Святого Духа в християнах і діяльність Святого Духа в християнах - не одне і те саме. Упередженість, про яку я згадував, тут має місце часто в тому (ІМХО), що відкидається будь-яка діяльність Святого Духа безпосереднього впливу. А тому якщо заперечити безпосереднє перебування, то питання діяльності Святого Духа вирішується саме по собі.
Ця упередженість проявляється в братстві також у використанні термінології. Незважаючи на те, що Новий Заповіт рясно використовує вирази, які містять ідею роботи Святого Духа, у нас так говорити не прийнято: "мене Дух веде", "мене Дух підкріплює" тощо.
Mykola |
Питання №2: чи є підстави вважати, що Святий Дух перебуває в християнах інакше (іншим чином), ніж Бог-Отець та Ісус Христос? Якщо відповідь «так», то —
Питання №3: які саме є підстави так вважати? |
Про це я говорив у попередньому пості.
Питання, які ти ставиш, слушні. Вони не можуть не бути частиною процесу вивчення даної теми. Але це тільки половина питання. Друга половина виглядає так: Чи є стовідсоткові підстави вважати, що Святий Дух перебуває в християнах так само, як Отець і Син? Якщо так, то - які саме підстави? Я трохи відозмінив твоє формулювання через те, що слово "тільки" носить категоричний характер, а тому потребує стовідсотково ясних та твердих, абсолютно безапіляційних доказів. А у твердженні "Дух Святий пробуває в нас тільки через Слово Боже" є саме це слово - "тільки".
Окрім всього додам, що є підстави для віри в те, що Дух Святий проживає в християнах не тільки через Слово Боже.