Мир вам и дому вашему
Поиск по форуму:

Библия, толкование и вера

Автор
Тема:
Galukd Проповедник ЦХ
Зарегистрирован: 12.08.2009 Откуда: Украина Сообщения: 3075
10.08.2010 21:29
Mykola
1. Святий Дух пробуває в нас — крапка. Римлянам 8:9 чітко каже про це, і заперечувати це неможливо.

Більше 20 уривків я нарахував, якщо не помиляюсь, де про це йдеться.

Mykola
2. Отже, питання: як саме Він перебуває в нас?

Mykola
5. Слово «пробувати», «жити» не обов'язково означає буквальне особисте перебування. Ці слова можуть означати підкореність, контроль, вплив.

Ці два питання взаємопов"язані. Звичайно, є слова багатозначні (в такому випадку значення слова визначає безпосередній контекст). Є слова, вирази, які використовуються в символічному значенні. Я вірю в те, що слова треба розуміти буквально до тих пір, допоки безпосередній (або віддалений) контекст чи здоровий глузд  не змушують сприймати слова в символічному значенні. І я запитую себе: що в Рим. 8:9 (і ще в двох десятках місць) (або у їх контексті) є такого, що змусило б зробити висновок про символічність мови? І я там не бачу жодних підстав для цього.
Якщо я комусь кажу, що я проживаю в кваритирі №..., то чому мене ніхто не запитує: "А як ти там проживаєш?" Певною мірою паралель недосконала, але вона покликана показати деяку упередженість, через яку виникає запитання: "А як живе?" Хоча і не обов"язково, звичайно.

Mykola
Питання №1: якщо Святий Дух буквально перебуває в християнах, то що є результатом такого перебування, що не досягалося б Його Словом — Біблією?

Мені здається що це дві самостійні теми, які хоча і взаємопов"язані, але окремі. Проживання Святого Духа в християнах і діяльність Святого Духа в християнах - не одне і те саме. Упередженість, про яку я згадував, тут має місце часто в тому (ІМХО), що відкидається будь-яка діяльність Святого Духа безпосереднього впливу. А тому якщо заперечити безпосереднє перебування, то питання діяльності Святого Духа вирішується саме по собі.
Ця упередженість проявляється в братстві також у використанні термінології. Незважаючи на те, що Новий Заповіт рясно використовує вирази, які містять ідею роботи Святого Духа, у нас так говорити не прийнято: "мене Дух веде", "мене Дух підкріплює" тощо.

Mykola
Питання №2: чи є підстави вважати, що Святий Дух перебуває в християнах інакше (іншим чином), ніж Бог-Отець та Ісус Христос?

Якщо відповідь «так», то —

Питання №3: які саме є підстави так вважати?  

Про це я говорив у попередньому пості.
Питання, які ти ставиш, слушні. Вони не можуть не бути частиною процесу вивчення даної теми. Але це тільки половина питання. Друга половина виглядає так: Чи є стовідсоткові підстави вважати, що Святий Дух перебуває в християнах так само, як Отець і Син? Якщо так, то - які саме підстави? Я трохи відозмінив твоє формулювання через те, що слово "тільки" носить категоричний характер, а тому потребує стовідсотково ясних та твердих, абсолютно безапіляційних доказів. А у твердженні "Дух Святий пробуває в нас тільки через Слово Боже" є саме це слово - "тільки".

Окрім всього додам, що є підстави для віри в те, що Дух Святий проживає в християнах не тільки через Слово Боже.
Сообщение отредактировал Galukd - 07.05.2011 11:34

Вернуться к дискуссии

(С) 2008-2024, Христианский Форум.
Комментарии, замечания, пожелания и предложения адресуйте нашему вебмастеру
Размещено в дата центре компании dline.ua