Mykola |
Всі, я так розумію, згодні, що Святий Дух перебуває в нас, питання тільки «як саме». |
Дане питання ("як саме?") можна ставити фактично без кінця і без краю щодо будь якої дії чи відповіді на попереднє запитання :)
Mykola |
Але чому це питання виникає тільки щодо Святого Духа? |
Ніхто ніби не стверджував, що лише стосовно Святого Духа. В Білії написано про багато речей, які є в людині,просто тут тема про перебування Святого Духа. В Новому заповіті кілька десятяків місць, які прямо чи не прямо говорять про таке перебування, тож нчого дивного в обговоренні саме цієї теми немає.
Mykola |
Чи може Бог перебувати в людині безпосередньо? Я думаю, що відповідь — «ні», і ось чому: Ось небо та небо небес не обіймають Тебе, що ж тоді храм той, що я збудував? (1 Царів 8:27) Якщо Храм Соломонів не міг вмістити Бога, то тим менше наше тіло. |
Мені здається, в даному уривку трохи про інше. Хоча не тільки храм був замалим, щоб "вмістити" Бога, а навіть і
"небо та небо небес не обіймають" Його, при цьому Він навіть видимим чином іноді виявляв Свою присутність на землі і навіть у скинії чи храмі. В будь якому випадку, для Бога немає нічого неможливого.
Mykola |
Чи маємо ми обмежуватися в дискусії обговоренням пробування в нас тільки Святого Духа? Я думаю, що відповідь — «ні», і ось чому: Ми познали й увірували в ту любов, що Бог її має до нас. Бог є любов, і хто пробуває в любові, пробуває той в Бозі, і в нім Бог пробуває! (1 Івана 4:16) В нас пробуває Бог — тобто в нас пробуває Отець, в нас пробуває Ісус Христос і в нас пробуває Дух Святий. Чи живе в нас Божество буквально, особисто, безпосередньо? |
Звичайно, розгляд перебування Отця і Сина в християнах пов"язаний з розглядом перебування в них Святого Духа. Я вважаю, що формулювання питання у вигляді
"Чи живе в нас Божество буквально, особисто, безпосередньо?" є не зовсім коректним по тій причині, що Божество - це три Особистості, а тому, слід розглядати окремо перебування кожної Особистості Божества окремо. Якщо тільки Біблія не вчить іншому.
Я не раз чув ствердження, що Бог Отець, Ісус Христос і Святий Дух
без сумніву перебувають в християнах однаковим способом. І сам в це вірив раніше, і навіть вчив. Але насправді я на данний момент не бачу можливості з Писання підтвердити дане твердження, хоча воно підноситься як аксіома.
І ще брате, ставлячи запитання про
засіб ("як в нас перебуває Христос?") у якості відповіді ти посилаєшся на уривки, які говорять про
умови, за яких Він в нас перебуває. Але це різні речі.
Mykola |
Питання до всіх учасників обговорення: «Який сенс ви вкладаєте в слова „Дух безпосередньо (буквально) пробуває в людині“?» |
Я вірю, що, як парвило, слова треба розуміти в їх буквальному значенні до тих пір, поки контекст (або здоровий глузд) не дасть причини розуміти їх в символічному значенні. Тому коли, наприклад, апостол Павло каже:
1-е до коринтян 6:19 Хіба ви не знаєте, що ваше тіло то храм Духа Святого, що живе Він у вас, якого від Бога ви маєте, і ви не свої?то я тут не бачу жодної можливості для розуміння, крім буквального, (хоча в Біблії ці слова не використовуються) безпосереднього перебування, цебто, Дух Святий перебуває в середині тіла людини.